اس ام اس تبريک مبعث پيامبر (ص)-9
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۴۰۹۵۶
خبرگزاري آريا -
اس ام اس براي تبريک مبعث پيامبر
اي سينه ي مجروح ما مجروح طول غيبتت
در بعث جدت همه چشم انتظار بعثتت
خورشيد مکه کي رسد صبح طلوع نهضتت
بت هاي عالم بشکند با دست عزم و همتت
عيد مبعث مبارک
◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊ اس ام اس تبريک مبعث پيامبر ◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊
شب شـکفتن ايمان شب گشـايش روحِ
شبـي که مطلع انوار نور سَرمد ،بود
ظهورِ مصلح کـل بعثت محمـد، بود…
مبعث رَسـول اکرم مبارک باد
◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊ اس ام اس مبعث پيامبر ◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊
در غار حرا امين سرمد آمد
محمود و ابوالقاسم و احمد آمد
از بهر نجات بشريت امروز
فرمان رسالت محمد (ص) آمد
◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊ اس ام اس عيد مبعث پيامبر ◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊
مبعوث نبي اکَرم آمد
به به که چه روزخرم آمد
عيدي نبود چنين مبارک!
بس “عيد “فرا رسيدِ …بي شک
گيتي چو بهشت جاودان شد
از بـعثت او جهان جوان شد،…
فرار رسيدن عيد مبعث مبارک باد…
جهان غرق شادي و نور و صفاست
نشاطي عيان در همه ماسواست
چه مي پرسي اينقدر از شام قدر
شب بعثت خاتم الانبياست
◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊ روز مبعث پيامبر ◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊
بت و بتخانهِ همه ذکر خدا مي گويند،
،سخن از اقرأ و از “غـار حرا “مي گويند…
،حمد حق مَدح رَسـول دو سرا مي گويند
،خلق عالم همه تبريک به ما مي گويند…
مبعث رَسـول اکرم اسلام مبارک
◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊ اس ام اس براي تبريک مبعث پيامبر ◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊
شيفته سيرَت نکوي “محمَد”(ص)
خلق جهان محو نـور روي محمَد(ص)
سير نخواهد شدن ز روي محمَد(ص)
ديده گرش صد هزار بار ببيند
نيست گلي در چمن به بوي محمَد(ص)
عيد مبعث مبارک باد
◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊ متن تبريک مبعث پيامبر ◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊
يا محمد اي خرد پابست تو / اي چراغ مهر و مه در دست تو
هر زمان گلواژه هايت تازه تر / بلکه از هستي بلند آوازه تر
ختم شد بر قامتت پيغمبري / اين ترا باشد دليل برتري .
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
عيد مبعث مبارک
اين رهبر کل که بر رسولان ماه است
با پرچم لااله الا الله است
گفتم به سروش نام اين رهبر چيست؟
گفتا که محمد بن عبدالله است
عيد مبعث مبارک باد
◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊ جملات تبريک مبعث پيامبر ◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊
احمد که به درد ها بود نامش بس
در نظم جهان نظام احکامش بس
گر خلق جهان ز دين او برگردند
ايمان علي به او و اسلامش بس
عيد بزرگ مبعث مبارک
◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊ اس ام اس تبريک مبعث پيامبر ◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊
بشکَست اساس بت پرستي
پيدا چو شد آن جمال هستي
بتخانه به کعبه شد مبدل
با بعثت آن …نبي مرسل
بر احَمد و بـر علي و آلش!
هر دم صلوات بَر جَمالش،
عيد مبعث بر شما مبارک
◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊ اس ام اس مبعث پيامبر ◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊
تا به کي چهره ي خورشيدِ عـدالت مستور
تا به کي سلطه ي بيدادگران با زر و زور
با من امـروز بخوانيد هَمگي اين منشور
منجي کل جهان آمده با مشـعل نور!
مبعث رَسـول اکرم را به شما تبريک ميگوييم
مَکه آهنگ به گلواژه ي اقرأ بنواز
کعبه از جا کن و تا غارِ حرا کن پرواز
يا محمد سخن خويش ز لا کن آغاز
خيز از جا به بت و بتگر و بت خانه بتاز،
تبريک مبعث رَسـول اکرم
◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊ اس ام اس عيد مبعث پيامبر ◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊
عرشيان امشب زمين را لاله باران مي کنند/
خاک را خوشبو تر از زلف نگاران مي کنند/
آفرينش فيض از ديدار احمد ميبرد/
کعبه امشب سجده بر خاک محمد(ص) ميبرد.
عيد بزرگ مبعث مبارک
◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊ متن تبريک مبعث پيامبر ◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊
بعثت که اميد مردم آگاه است
عيدي است که با پيام ها همراه است
وه زين عظمت که نام الله قرين است
با نام محمد(ص) رسول الله است
◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊ اس ام اس براي تبريک مبعث پيامبر ◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊
بعثت شيعه زِ آغاز غدير اَست و حراسـت
بعثت سوم او واقعه ي عاشـوراسـت،
پدر شيعه علي مادر شـيعه زهراسـت،
شيعه جان و تنش از آب و گل کرببلاسـت…
بعث رَسـول اکرم محمد (ص) مبارک باشد
◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊ روز مبعث پيامبر ◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊
امروز چشمهاي ما
تنها يک پنجره و يک روشنايي
به نام نور محمـدي را مي شناسد…
عيد “مبعث” را تبريک ميگييم
گردآوري:بخش سرگرمي بيتوته
منبع: خبرگزاری آریا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۴۰۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
«بهاربد»؛ جشنی قدیمیتر از بعثتِ زرتشت
پانزدهم اردیبهشت مصادف با جشن «بهاربد» است؛ روزی که هم بهار به نیمه میرسد و هم بنابر روایتی همزمان با بعثت زرتشت است. هرچند در حال حاضر شاید کمتر کسی از این مناسبت خبر داشته باشد.
به گزارش ایسنا، درست پنج روز بعد از جشن «چله نوروز» که البته همین مناسبت هم تنها در برخی نقاط مرکزی کشور از جمله کرمان و شیراز به شکل رسمیتر برگزار میشود، جشن «بهاربد» فرا میرسد؛ مناسبتی کهن که به سختی میتوان رد پای مشخصی از آن حتی در میان مقالات و مطالعات پژوهشگران یافت.
در ایران باستان تقویم بر اساس گاهَنبارها رواج داشته و مردم بر اساس آن آغاز و میانه هر فصل را جشن میگرفتند. جشنهای گاهنباری، ادامه و بازماندهای از نوعی تقویم کهن در ایران باستان است که طول سال خورشیدی را نه به دوازده ماه خورشیدی، بلکه به چهار فصل و چهار و نیم فصل تقسیم کردهاند و هر یک از این بازههای زمانی، نام و جشنی ویژه به همراه داشته است.
در پانزدهم اردیبهشت ماه نیز جشن «بهاربد» و زمان گاهنباری به نام «میدیوزَرِم» به معنای میانه فصل سبز برگزار میشده است. یکی از نکات مهم درباره جشنهای ایرانی، وابستگی آنها با امور کشاورزی بوده است. روندی که از یک سو به کاشت، داشت و برداشت کشاورزان کمک میکرده و از سوی دیگر بهانهای برای شکرگزاری نعمتهای پروردگار از جمله رُستنیهای زمین بوده است.
سال گاهنباری از نخستین روز تابستان آغاز شده و پس از هفت پاره زمانی، یعنی پایان سه فصل و چهار میانه فصل، به آغاز سال بعدی میرسیده است. پایان بهار یا آغاز تابستان مانند دیگر فصلها، دارای جشن گاهنباری نبوده و تنها به عنوان جشن آغاز سال نو به شمار میرفته است.
از سوی دیگر بخشهایی از کتاب زادسپرم (کتابی تألیف شده توسط یکی از پیشوایان زرتشت) به جز اشارههای کوتاهی که به تاریخچه و رویدادهای زمان زرتشت میپردازد، بعثت او به پیامبری را نیز به میانه بهار یا «بهاربد» نسبت میدهد. جشن «بهاربد» که از بزرگترین و مهمترین جشنهای ایرانیان است و حتی پیش از رواج دین زرتشتی در عصر ساسانی نیز برگزار میشده است.
آخرین سند مکتوب از برگزاری جشن «بهاربد» در گزارش کوتاه و مهم ابوریحان بیرونی در کتاب آثارالباقیه آمده است. او در این گزارش به اهتمام فراوان مردم برای برگزاری جشن «بهاربد» اشاره کرده است و همین موضوع بیانگر اهمیت چنین جشنی در ایران باستان است. جشنی که احتمالا برخی بعد از خواندن این گزارش تازه به وجود آن پِی ببرند! درحالی که به نظر میرسد احیای چنین مناسبتهای اصیلی بتواند رد پای مناسبتهای وارداتی را کمرنگتر کند.
پینوشت: در بخشهایی از گزارش از کتاب «جشنهای ایرانی باستان» نوشته محمدحسین موسوی استفاده شده است.